زیر آسمانی به رنگ خون

ریال950,000

مارک سولیوان- ساسان گلفر-590-رقعی نرم- 1398-

توضیحات

«زیر آسمانی به رنگ خون» اثر «مارک سولیوان» که با ترجمه‌ی «ساسان گلفر» روانه‌ی بازار کتاب شده، داستان پسر نوجوانی به نام «پینو للا» است که دغدغه‌ای جز موسیقی و غذا و دخترها ندارد. اما روزهای بی‌گناهی و بی‌مسئولیتی بالاخره به پایان می‌رسد. وقتی بمب‌های متفقین خانه‌اش را ویران می‌کنند، پینو به گروهی می‌پیوندد که کارشان انتقال مخفیانه‌ی یهودیان و مخالفان به خارج از کشور است. در این میان دل به آنا می‌بازد که شش سال از او بزرگ‌تر است.
پدر‌و‌مادر پینو، مثل هر پدر‌ و ‌مادر دیگری دلشان می‌خواهد از فرزندشان محافظت ‌کنند، بنابراین وادارش می‌کنند در ارتش آلمان نازی ثبت‌نام کند و فکر می‌کنند او به‌این‌ترتیب از میدان جنگ دور می‌ماند. اما جنگ دست از سر این پسر هجده‌ساله برنمی‌دارد؛ مجروح می‌شود و پس از مدتی، راننده‌ی ژنرالی می‌شود که وزیر دست چپ هیتلر در ایتالیا و از مرموزترین فرماندهان رایش سوم است.
«زیر آسمانی به رنگ خون» داستانِ واقعیِ قهرمانی فراموش‌شده را بازگو می‌کند، داستانی حماسی از شجاعتِ باورنکردنی پسری ‌که در تاریک‌ترین ساعت‌های تاریخ، تاب آورد و دست به اقدامی سرنوشت‌ساز زد.
سولیوان در این اثر با زبانی شیوا، از دل حوادث جنگ، یک درام عاشقانه خلق می‌کند و با وام‌گرفتن از خرده‌پیرنگ‌های پرعاطفه، از خشونت و سیاهی جنگ می‌کاهد و خواننده را بیش از پیش به خواندن و ادامه‌ی داستان ترغیب می‌کند.
از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی این اثر می‌توان به شخصیت‌پردازی و روایتگریِ هوشمندانه‌ی نویسنده در روایت یک واقعه‌ی تاریخی در قالب یک رمان اشاره کرد.

در بخشی از کتاب آمده است:
«عشق ارزش آن را دارد که آدم برایش هر کاری بکند، حتی جاسوسی، مخصوصاً اگر در ایتالیای پایان جنگ جهانی دوم زندگی ‌کند.»

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “زیر آسمانی به رنگ خون”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *