خرید اینترنتی کتاب: کتاب‌گردیِ بیست و چهار ساعته

این روزها که جهان و جزئياتش، هم‌سو با نیازهای انسان امروزی، به سرعت رو به دیجیتالی‌شدن پیش می‌رود، و شبکه‌های اجتماعی به خانه‌ی دوم هر کدام‌ از ما تبدیل شده، کتاب‌فروشی‌های آنلاین یکی از آن اتفاق‌های خوشی‌ست که می‌تواند جای خالی کتاب‌فروشی‌گردی را در زندگی‌مان پر کند. کتاب‌فروشی‌های آنلاین این فرصت را فراهم کرده‌اند تا در هر ساعت از شبانه‌روز که از دغدغه‌ها و هیاهوی روز فارغ شدیم، سری به قفسه‌های دیجیتالی‌شان بزنیم، با خیال راحت کتاب‌ها را بررسی کنیم، دور از استرس و نگرانی، ساعت‌ها درباره‌ی کتاب‌ها بخوانیم و اگر مایل به خرید آنلاین کتاب بودیم، گزینه‌ی روح‌نوازِ افزودن به سبد خرید را انتخاب کنیم.

لذتِ گم‌شدن در کتاب‌فروشی آنلاین

در این میان، یکی از خوش‌ترین اتفاق‌ها همین است که بعد از ساعت‌ها به خودت می‌آیی و می‌بینی در میان راهروها و ردیف‌های مجازی کتاب‌فروشی آنلاینِ محبوب‌ات گم شده‌ای، بی‌آن‌که گذر زمان را متوجه شده باشی…

درست است که هیچ‌ لذتی بالاتر از دردست‌گرفتن یک کتاب و ورق‌زدن و بوییدن صفحاتش نیست، اما کتاب‌فروشی آنلاین با فضای نامحدودی که دارد، طیف گسترده‌ای از کتاب‌ها را در اختیارمان می‌گذارد و کمک می‌کند تا در کمترین زمان، به کتاب دلخواهمان دسترسی پیدا و لذت خرید اینترنتی کتاب را تجربه کنیم…

مزایای خرید اینترنتی کتاب

خرید اینترنتی کتاب چند مزیت برجسته دارد که همین مزیت‌ها باعث می‌شود گاهی از لذت خرید حضوری و قدم‌زدن در یک کتاب‌فروشی صرف‌نظر کنیم:

۱.راحتی در خرید اینترنتی کتاب

وقتی روش اینترنتی را برای خرید کتاب‌ دلخواه‌مان انتخاب می‌کنیم، می‌توانیم بدون دردسر و در هر ساعت از شبانه‌روز به کتاب‌فروشی محبوب‌مان دسترسی داشته باشیم.

۲. زمان کمتر

یکی از مزیت‌های برجسته و مهم خرید اینترنتی کتاب، صرف هزینه‌ی زمانی کمتر است. در خرید اینترنتی کتاب می‌توان خیلی سریع و با چند کلیک ساده کتاب دلخواه را تهیه کرد و غرق در لذت خواندن شد.

۳. دسترسی به کتاب‌فروشی‌های انلاین مختلف

کتاب‌فروشی‌های اینترنتی علاوه‌بر امکانات و خدمات مختلفی که ارائه می‌دهند، این امکان و فرصت را فراهم کرده‌اند تا در صورت پیدانکردن یک کتاب در یک کتاب‌فروشی، با چند کلیک ساده به کتاب‌فروشی دیگری سر بزنیم و با صرف کمترین انرژی، زمان و هزینه به کتاب مورد نظر دسترسی پیدا کنیم.

۴. زمان بیشتر برای مطالعه

خرید اینترنتی کتاب این امکان را فراهم می‌کند تا زمانی را که صرف رفتن به یک کتاب‌فروشی می‌کنیم، به مطالعه و خواندن اختصاص بدهیم. این روزها، استفاده از وسایل نقلیه،‌ تردد در سطح شهر و گیرکردن در ترافیک‌های سنگین وقت و انرژی ذهنی و جسمی زیادی را هدر می‌دهد. با خرید اینترنتی کتاب نه تنها در تمام این هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنیم، بلکه می‌توانیم زمان و انرژی بیشتری برای مطالعه داشته باشیم.

۵. خواندن نقد و بررسی‌ها و خلاصه‌ای از کتاب

یکی دیگر از مزیت‌های برجسته‌ی خرید اینترنتی کتاب این است که فرصت کافی برای مطالعه‌ی اطلاعات اولیه‌ی کتاب داریم. می‌توانیم نقدها و بررسی‌های منتشرشده، خلاصه یا اطلاعات دیگری درباره‌ی کتاب و نویسنده‌اش را بخوانیم و با اطمینان و اطلاعات بیشتری کتاب را برای مطالعه انتخاب کنیم…

۶. اطلاع از تخفیف‌ها فصلی و مناسبت‌های مختلف

خیلی از کتاب‌فروشی‌های انلاین این فرصت را برای مخاطب‌ها و کاربران‌شان فراهم کرده‌اند تا به مناسبت‌های مختلف تخفیف‌هایی را در نظر بگیرند. کتاب‌فروشی‌ها این تخفیف‌ها را از کانال‌های مختلفی به اطلاع خوانندگان کتاب و کاربران سایت‌شان می‌رسانند.

خرید آنلاین کتاب

خوراک کاغذی

این روزها نقل قول دلچسب و پرکاربردی از گوته در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که می‌گوید: «آدم باید هر روز موسیقی گوش کند، شعر خوب بخواند، نقاشی قشنگ ببیند و اگر پا داد جمله‌ای عاقلانه بگوید.» این جمله پتانسیل این را دارد تا بر اساس نیاز و به مناسبت‌های مختلف بسط‌ داده شود. اگر با ما باشد، به تقلید از گوته می‌گوییم آدم باید هر روز چند صفحه از یک کتاب خوب را بخواند، یک فنجان از نوشیدنی محبوب‌اش را بنوشد و اگر پا داد به چیزهای دیگر بیاندیشد!

در این میان، به پیروی از گفته‌ی گوته و دستورالعمل‌ش، پنج پیشنهاد برای مطالعه داریم که در ادامه‌ی این مقاله به معرفی و بررسی مختصر هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

۱.هیچ‌چیز همیشگی نیست، لورانس تاردیو، ترجمه‌ی الهه کیمیایی

۲.پرنده‌باز، ویلیام وارتن، ترجمه‌ی سحر رضاسلطانی

3.مرد جعبه‌ای، کوبو آبه، ترجمه‌ی مرضیه طرلانی

4. رویای ایتالیایی، ولادیمیر لورچنکوف، ترجمه‌ی مهسا زمانی

5. نقشی در مه، تان توان اِنگ، ترجمه‌ی شادی امیرافشاری

اگر فرصت کمی دارید این کتاب را بخوانید

اگر فرصت محدودی برای مطالعه دارید، می‌توانید روی رمان کوتاهِ هشتاد و هفت صفحه‌ای و هیچ‌چیز همیشگی نیست اثر لورانس تاریدو حساب باز کنید. این کتاب که با ترجمه‌ی الهه کیمیایی روانه‌ی بازار کتاب شده است، داستان دخترک هشت ساله‌ای را روایت می‌کند که در راه بازگشت از مدرسه ناپدید می‌شود. این رمان کوتاه از آن دست آثار تکان‌دهنده‌ای‌ست که اثرش تا چند روز بعد از خواندن نیز ماندگار است…
واقعیت این است که لورانس تاردیو نویسنده‌ی خوش‌ذوق فرانسوی، در این کتاب قلب احساسات خواننده‌اش را نشانه رفته است؛ و اتفاقا موفق هم می‌شود که عواطف‌اش را دگرگون کند…

اگر از علاقه‌مندان ادبیات جنگ هستید پرنده باز را بخوانید

اگر در جست‌وجوی کتابی هستید که مجذوب اتفاق‌ها و تصاویرش شوید، پرنده‌ باز کتابی‌ست که انتظارات شما را برآورده می‌کند. ویلیام وارتن در این کتاب با هنرمندی تمام تصاویری تازه از جنگ جهانی را خلق و تصویرسازی می‌کند. بی‌جهت نیست که او را متفاوت‌ترین قصه‌گوی ادبیات جنگ می‌دانند. پرنده باز روایت پسر جوانی‌ست که قادر نیست مرزی میان واقعیت و رویاهایش قائل شود. او که علاقه‌ای جنون‌آمیز به کبوترها دارد، پس از حادثه‌ای این علاقه شدت می‌گیرد. تا جایی که در رویاهایش دلباخته‌ی کبوتری می‌شود و در واقعیت به جست‌‌وجوی آن می‌پردازد. پس از مدتی، کبوتری مشابه کبوتر رویاهایش پیدا می‌کند. خیال و رویاهای پسر جوان تا جایی قدرت می‌گیرد که دیگر توانایی تفکیک خودش را به عنوان یک انسان از یک پرنده ندارد…

اگر از علاقه‌مندان و طرفداران ادبیات جنگ هستید، بی‌شک باید این کتاب را به صدر لیست خواندنی‌هایتان اضافه کنید.
پرنده باز با ترجمه‌ی سحر رضاسلطانی در نشر خوب منتشر شده است. برای خرید اینترنتی رمان پرنده باز این جا کلیک کنید.

 

اگر به رمان‌های فلسفی علاقه‌مندید مرد جعبه‌ای را بخوانید

مرد جعبه‌ای اثر کوبو آبه از آن دست رمان‌های کم حجمی‌ست که نه تنها علاقه‌مندان و دانشجویان فلسفه را مجذوب می‌کند، بلکه علاقه‌مندان ژانرهای دیگر را هم جذب می‌کند. رمان کوتاه مرد جعبه‌ای به قول شیکاگو تریبون درخشان است؛ کوبو آبه هم مثل کافکا مهارت چشم‌گیری در خلق حوادث رویاگونه دارد.

مرد جعبه‌ای داستانی در باب هستی و وجود است. این رمان هم مانند آثار دیگر کوبو آبه به هویت وجودی افراد در جامعه می‌پردازد. داستان مرد جعبه‌ای از نگاه شخصی به نام «اِی» روایت می‌شود. ماجراها از زاویه‌ی دید او که در یک جعبه پنهان شده و از جامعه جدا افتاده نقل می‌شود. سپس این جعبه به دست افراد دیگر می‌رسد و داستان از زاویه‌ی دید آنها نقل می‌شود. سوالات فلسفی که در مورد «وجود» و «عدم وجود» شخصیت‌ها مطرح می‌شود خواننده را به چالش می‌کشد و او را به خواندن ادامه‌ی داستان ترغیب می‌کند.

اگر از علاقه‌مندان رمان‌های فلسفی هستید و در پی چالش‌های روایی و روانی هستید، رمان مرد جعبه ای کوبو آبه را به لیست خواندنی‌هایتان اضافه کنید و برای خرید اینترنتی کتاب به این جا سر بزنید.

 

اگر به آثار طنز علاقه دارید این کتاب را بخوانید

یکی از کتاب‌های که خواندنش حال‌تان را جا می‌آورد و لبخند روی لب‌تان می‌نشاند، کتاب رویای ایتالیایی اثر ولادیمیر لورچنکوف است «ولادمیر لورچنکوف» یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان مولداوی است که در کتاب رویای ایتالیایی تلاش کرده در قالب طنزی گزنده و تلخ، کاستی‌های تعدادی روستایی را روایت کند که در پی یافتن کار و لقمه‌نانی شکم‌سیرکن، راهی ایتالیا می‌شوند. خواندن این کتاب کم‌نظیر به خواننده نشان می‌دهد که کشورهای اروپای شرقی مانند مولداوی با چه مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

برای خرید اینترنتی کتاب رویای ایتالیایی می‌توانید به این‌جا سر بزنید و اطلاعات بیشتری درباره‌‌ی این اثر درخشان بخوانید.

اگر به داستان‌های تاریخی علاقه دارید این کتاب را بخوانید

بوید تانکین در ستایش رمان نقشی در مه و قلم تان توان اِنگ نوشته است: «تان ستاره‌ای‌ست که در ادبیات مالزی ظهور کرده است و توانسته در مدت کوتاهی طرفداران زیادی پیدا کند. سبک خاص او در رمان‌نویسی حماسه‌ای بی‌همتا خلق کرده است.»

آثار تان توان انگ به دلیل جنبه‌های تاریخی و داستانی بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. او در کتاب نقشی در مه به برهه‌ای از تاریخ کشورش اشاره کرده که کمتر مورد توجه نویسندگان قرار گرفته است. داستان‌های او آمیخته با رئالیسم هستند و همین مورد باعث شده آثارش بسیار خاص باشند.

کتاب نقشی در مه داستان زنی مالزیایی به نام یون لینگ تئو، تنها بازمانده‌ی اردوگاه کار مخوف ژاپنی‌هاست که به‌تنهایی در میان جنگل‌ها و مزارع چای پرسه می‌زند. در میان این جنگل‌ها و مزارع، تنها باغ به سبک ژاپنی در مالایا را پیدا می‌کند. این باغ رازی بزرگ با خود به همراه دارد.

اگر به داستان‌های تاریخی علاقه دارید، خواندن رمان نقشی در مه را در فهرست کارهایتان قرار دهید. برای خرید اینترنتی کتاب نقشی در مه این‌جا سر بزنید و در بخش یادداشت‌های کتاب‌فروشی آنلاین نشر خوب اطلاعات بیشتری درباره‌ی این کتاب بخوانید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *